Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Προχωράει η κατασκευή Άκτιο -Αμβρακία

Χωρίς μεγάλα προβλήματα προχωρά η κατασκευή του οδικού άξονα Άκτιο- Αμβρακία του ουσιαστικά πρώτου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού. Ξεκίνησε και η 3η εργολαβία.
14 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης πολλά από τα προβλήματα έχουν λυθεί, άλλα εξακολουθούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας το θέμα των απαλλοτριώσεων υπάρχει ακόμα αλλά....όσο περνά ο καιρός τόσο λιγοστεύει ως ζήτημα. Επίσης ένα σημαντικό θέμα που καθυστερεί τη συνολική πρόοδο είναι η πρόοδος της 3ης εργολαβίας που όμως υπογράφηκε πριν από λίγο καιρό.
Η ανάπτυξη των εργοταξίων δεν είναι ακόμα στο 100%, παρόλα αυτά η πρόοδος του έργου σε γενικές γραμμές μπορεί να χαρακτηριστεί καλή. Από τις 4 εργολαβίες κάποιες μπορούν να χαρακτηριστούν προχωρημένες ενώ η πιο «άγουρη» είναι η 3η εργολαβία που λόγω της απόσυρσης της Μηχανικής άργησε να ενταχθεί στο κατασκευαστικό αντικείμενο.
Γενικά το έργο της κατασκευής του οδικού άξονα Άκτιο- Αμβρακία μπορεί να χαρακτηριστεί ως «βατό» καθώς λόγω του ανάγλυφου του εδάφους δεν χρειάζεται σημαντικά τεχνικά έργα όπως σήραγγες ή μεγάλες γέφυρες. Το σημαντικότερο στοιχείο είναι η νέα χάραξη που έχει σε πολλά σημεία πράγμα που είναι σαφώς πιο δύσκολο από μια διαπλάτυνση ήδη υπάρχοντος δρόμου.
Αυτή τη χρονική περίοδο προχωρούν οι μελέτες εφαρμογής και η ανάπτυξη των εργοταξίων σε όσα σημεία έχουν παραδοθεί (απαλλοτριωμένα). Η καθυστέρηση ή όχι της τελικής ημερομηνίας παράδοσης του έργου -τον Μάρτιο του 2013- έχει να κάνει με την χρονική απόδοση των υπό επίταξη ακινήτων.
Αν αυτά αργήσουν μοιραία όλο το έργο θα «πάει πίσω». Αν αυτά παραδοθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα τότε θα επιτρέψει στον εργολάβο την επίσπευση των εργασιών κατασκευής του νέου αυτού οδικού άξονα.
Όπως είναι γνωστό,  ο σημερινός επαρχιακός δρόμος από το Άκτιο καταλήγει  μέσα στην πόλη της Αμφιλοχίας δημιουργώντας το καλοκαίρι κυκλοφοριακό κομφούζιο. Με την ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα ο δρόμος θα καταλήγει χαμηλά στο ύψος της λίμνης Αμβρακίας λειτουργώντας και ως περιφερειακός για την Αμφιλοχία, λύνοντας ένα πρόβλημα δεκαετιών.
Το μήκος του νέου αυτοκινητόδρομου είναι 48,5 χιλιόμετρα ενώ ο συμβατικός χρόνος παράδοσης είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβαση. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 292.000.000 ευρώ. Όταν λειτουργήσει ο δρόμος η προσέγγιση προς Νότο (προς Λευκάδα) αλλά και προς Βορά (Πρέβεζα και μέχρι Ηγουμενίτσα) θα είναι παιχνιδάκι μέσω ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ.

Από το ypodomes.com


φωτο reporters

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου